FORUM 1 ROKU MECHANIKI I BUDOWY MASZYN NA UNIWERSYTECIE WARMIŃSKO-MAZURSKIM W OLSZTYNIE

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TECHNOLOGIA INFORMATYCZNA » PYTANIA NA EGZAMIN

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

pytania na egzamin

168 pytan
  
k0nradp
26.05.2008 17:18:16
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kętrzyn/Olsztyn

Posty: 8 #119947
Od: 2008-1-25
1 1 Jaka instrukcja wywołuje przejście do pierwszego rekordu, w tabeli o nazwie "Table2"? 1 Table2.First;
2 2 Jaka instrukcja wywołuje przejście do poprzedniego rekordu, w tabeli o nazwie "Table1"? 1 Table1.Prior;
3 3 Jaka instrukcja wywołuje przejście do następnego rekordu, w tabeli o nazwie "Table3"? 1 Table3.Next;
4 4 Jaka instrukcja wywołuje przejście do ostatniego rekordu, w tabeli o nazwie "Table1"? 1 Table1.Last;
5 5 Jaka instrukcja wstawia nowy rekord w bieżącym miejscu, w tabeli o nazwie "Table5"? 1 Table5.Insert;
6 6 Jaka instrukcja kasuje aktywny rekord, w tabeli o nazwie "Table1"? 1 Table1.Delete;
7 7 Jaka instrukcja wywołuje stan edycji aktywnego rekordu, w tabeli o nazwie "Table2"? 1 Table2.Edit;
8 8 Jaka instrukcja zatwierdza zmiany w aktywnym rekordzie, w tabeli o nazwie "Table1"? 1 Table1.Post;
9 9 Jaka instrukcja wywołuje rezygnację ze zmian, w tabeli o nazwie "Table1"? 1 Table1.Cancel;
10 10 Jaka instrukcja odświeża dane, w tabeli o nazwie "Table2"? 1 Table2.Refresh;
11 11 Jaka instrukcja wstawia nowy rekord na końcu, w tabeli o nazwie "Table5"? 1 Table5.Append;
12 12 Jaka instrukcja wywołuje przesunięcie aktywnego rekordu o 5 rekordów, w tabeli o nazwie "Table4"? 1 Table4.MoveBy(5);
13 13 Instrukcja - przypisz zmiennej "b" (zmienna typu Integer) zawartość aktywnego rekordu z tabeli o nazwie "Table2", z kolumny o nazwie "Telkom" (w kolumnie znajdują się liczby całkowite). 1 b:= Table2['Telkom'];
14 14 Instrukcja - przypisz zmiennej "a" (zmienna typu String) zawartość aktywnego rekordu z tabeli o nazwie "Table1", z kolumny o nazwie "Tel" (w kolumnie znajdują się liczby całkowite)? 1 a:= IntToStr(Table1['Tel']);
15 15 Instrukcja - jeśli w tabeli o nazwie "Table2" aktywny jest ostatni rekord, to przypisz zmiennej "a" (zmienna typu String) zawartość aktywnego rekordu z tabeli o nazwie "Table1", z kolumny o nazwie "Tell" (w kolumnie znajdują się liczby całkowite). 1 if Table2.eof then a:= IntToStr(Table1['Tell']);
16 16 Instrukcja - jeśli w tabeli o nazwie "Table2" aktywny jest pierwszy rekord, to przypisz zmiennej "b" (zmienna typu String) zawartość aktywnego rekordu z tabeli o nazwie "Table1", z kolumny o nazwie "Telk" (w kolumnie znajdują się liczby całkowite). 1 if Table2.bof then b:= IntToStr(Table1['Telk']);
17 17 Instrukcja - wpisać do aktywnego rekordu w tabeli o nazwie "Table1", do kolumny o nazwie "Teml" (w kolumnie znajdują się liczby całkowite) zawartość zmiennej "b" (zmienna typu String). 1 Table1['Teml']:=StrToInt(b);
18 18 Instrukcja - wpisać do aktywnego rekordu w tabeli o nazwie "Table", do kolumny o nazwie "Tels" (w kolumnie znajdują się liczby całkowite) zawartość zmiennej "m" (zmienna typu Integer). 1 Table['Tels']:=m;
19 19 Instrukcja - wpisać do aktywnego rekordu w tabeli o nazwie "Table3", do kolumny o nazwie "Teel" (w kolumnie znajdują się liczby całkowite) liczbę 4. 1 Table3['Teel']:=4;
20 20 Instrukcja - wpisać do aktywnego rekordu w tabeli o nazwie "Table1", do kolumny o nazwie "Tell" (w kolumnie znajdują się ciągi znaków) znak 5. 1 Table1['Tell']:='5';
21 21 Które instrukcje są poprawne? 3 Table2.Ferst; Table4.MoveBy('5'); Table1.Next; b:= Table2[Telkom]; 3
22 22 Które instrukcje są poprawne? 3 Table2.First; Table4.MoveBy(5); Table1.Next; b:= Table2[Telkom]; 11
23 23 Które instrukcje są poprawne? 3 Table2.Edit; Table4.MoveBy('5'); Table1.Neext; b= Table2['Telkom']; 1
24 24 Które instrukcje są poprawne? 3 Table2.Edite; Table4.Poost; Table1.Delete; b:= Table2['Telkom]; 3
25 25 Które instrukcje są poprawne? 3 Table2.Edite; Table4.Post; Table1.Delette; b= Table2['Telkom']; 2
26 26 Instrukcja - wpisać do komponentu o nazwie "Edit1" (pole edycyjne) tekst "Koc". 1 Edit1.Text:='Koc';
27 27 Instrukcja - wpisać do komponentu o nazwie "Label2" (statyczny tekst) tekst "Koc". 1 Label2.Caption:='Koc';
28 28 Instrukcja - wpisać do komponent o nazwie "BitBtn1" (klawisz) tekst "Zamknij". 1 BitBtn1.Caption:='Zamknij';
29 29 Instrukcja - ustawić komponent o nazwie "Image2" (obiekt graficzny) w odległości 40 pixeli od górnej krawędzi formatki. 1 Image2.Top:=40;
30 30 Instrukcja - ustawić komponent o nazwie "Edit2" (pole edycyjne) w odległości 80 pixeli od lewej krawędzi formatki. 1 Edit2.Left:=80;
31 31 Instrukcja - ustawić szerokość komponentu o nazwie "Edit1" (pole edycyjne) na 200 pixeli. 1 Edit1.Width:=200;
32 32 Instrukcja - ustawić wysokość komponentu o nazwie "Edit1" (pole edycyjne) na 30 pixeli. 1 Edit1.Height:=30;
33 33 Instrukcja - ustawić formatkę o nazwie "Form1" na maksymalny rozmiar przy jej otwarciu. 1 Form1.WindowState:=wsMaximized;
34 34 Instrukcja - ustawić formatkę o nazwie "Form1" na minimalny rozmiar przy jej otwarciu. 1 Form1.WindowState:=wsMinimized;
35 35 Instrukcja - ustawić maksymalną liczbę znaków wpisanych do komponentu o nazwie "Edit3" (pole edycyjne) na 45. 1 Edit3.MaxLength:=45;
36 36 Instrukcja - ustawić rozmiar czcionki tekstu wyświetlanego w komponencie o nazwie "Edit3" (pole edycyjne) na 12. 1 Edit3.Font.Size:=12;
37 37 Instrukcja - ustawić komponent o nazwie "Edit1" (pole edycyjne) tylko do odczytu. 1 Edit1.ReadOnly:=True;
38 38 Instrukcja - ukryć komponent o nazwie "Edit1" (pole edycyjne). 1 Edit1.Visible:=False;
39 39 Instrukcja - ustawić kolor tła komponentu o nazwie "Edit1" (pole edycyjne) na czerwony. 1 Edit1.Color:=clRed;
40 40 Instrukcja - ustawić wartość opisującą początkowe położenie suwadła w komponencie o nazwie "ScrollBar1" (suwak) na -100. 1 ScrollBar1.Min:=-100;
41 41 Instrukcja - ustawić wartość opisującą końcowe położenie suwadła w komponencie o nazwie "ScrollBar1" (suwak) na 200. 1 ScrollBar1.Max:=200;
42 42 Instrukcja - ustawić suwadło w komponencie o nazwie "ScrollBar1" (suwak) na wartości 70. 1 ScrollBar1.Position:=70;
43 43 Instrukcja - ustawić pionową orientację komponentu o nazwie "ScrollBar2"(suwak). 1 ScrollBar2.Kind:=sbVertical;
44 44 Instrukcja - ustawić poziomą orientację komponentu o nazwie "ScrollBar2" (suwak). 1 ScrollBar2.Kind:=sbHorizontal;
45 45 Instrukcja - ustawić automatyczne dopasowanie wymiarów komponentu o nazwie "Label2" (statyczny tekst) do jego zawartości. 1 Label2.AutoSize:=True;
46 46 Instrukcja - ustawić wyświetlanie w dwóch kolumnach opcji, w komponencie o nazwie "RadioGroup2" (panel wyboru zależnego). 1 RadioGroup2.Columns:=2;
47 47 Instrukcja - ustawić jako domyślną, trzecią opcję w komponencie o nazwie "RadioGroup2" (panel wyboru zależnego). 1 RadioGroup2.ItemIndex:=2;
48 48 Instrukcja - ustawić komponent o nazwie "CheckBox1" (pole wyboru niezależnego) jako wybrany. 1 CheckBox1.State:=cbChecked;
49 49 Instrukcja - ustawić komponent o nazwie "CheckBox1" (pole wyboru niezależnego) jako nie wybrany. 1 CheckBox1.State:=cbUnchecked;
50 50 Instrukcja - ustawić komponent o nazwie "CheckBox1" (pole wyboru niezależnego) jako częściowo wybrany. 1 CheckBox1.State:=cbGrayed;
51 51 Instrukcja - wyrównać do środka tekst, w komponencie o nazwie "Memo1" (pole edycyjne wielowierszowe). 1 Memo1.Alignment:=taCenter;
52 52 Instrukcja - wyrównać do lewej tekst w komponencie o nazwie "Memo1" (pole edycyjne wielowierszowe). 1 Memo1.Alignment:=taLeftJustify;
53 53 Instrukcja - dodać do komponentu o nazwie "Memo1" (pole edycyjne wielowierszowe) linii z tekstem "c=5". 1 Memo1.Lines.Add('c=5');
54 54 Instrukcja - załadować do komponentu o nazwie "Image1" (obiekt graficzny) bitmapę z pliku "c:\Sieć\A.bmp". 1 Image1.Picture.LoadFromFile('c:\Sieć\A.bmp');
55 55 Instrukcja - ustawić kolor tła komponentu o nazwie "Shape1" (figury geometryczne) na czerwony. 1 Shape1.Brush.Color:=clRed;
56 56 Instrukcja - ustawić linię przerywaną w komponentu o nazwie "Shape1" (figury geometryczne). 1 Shape1.Pen.Style:=psDash;
57 57 Instrukcja - ustawić komponent o nazwie "Shape1" (figury geometryczne) jako elipsę. 1 Shape1.Shape:=stEllipse;
58 58 Instrukcja - ustawić interwał czasowy w komponencie o nazwie "Timer1" (komponent regularnie generujący zdarzenia w ustalonych odstępach czasu) równy 100ms. 1 Timer1.Interval:=100;
59 59 Instrukcja - uruchomić komponent o nazwie "Timer1" (komponent regularnie generujący zdarzenia w ustalonych odstępach czasu). 1 Timer1.Enabled:=True;
60 60 Instrukcja - ustawić dolny zakres wpisywanych liczb w komponencie o nazwie "SpinEdit1" (pole edycyjne z klawiszami sterującym) na 100. 1 SpinEdit1.MinValue:=100;
61 61 Instrukcja - ustawić górny zakres wpisywanych liczb w komponencie o nazwie "SpinEdit1" (pole edycyjne z klawiszami sterującym) na 200. 1 SpinEdit1.MaxValue:=200;
62 62 Instrukcja - ustawić przezroczystość tła w komponencie o nazwie "Label2" (statyczny tekst). 1 Label2.Transparent:=True;
63 63 Instrukcja - ustawić komponent o nazwie "Bevel1" (ramka) jako wypukły. 1 Bevel1.Style:=bsRaised;
64 64 Instrukcja - wyrównać do prawej tekst w komponencie o nazwie "Memo1" (pole edycyjne wielowierszowe). 1 Memo1.Alignment:=taRightJustify;
65 65 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość sinusa dla kąta równego jeden radian. 1 a:= sin(1);
66 66 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość sinusa hiperbolicznego dla kąta równego jeden radian. 1 a:= sinh(1);
67 67 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość arcusa sinusa z liczby równej 1. 1 a:= arcsin(1);
68 68 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość arcusa sinusa hiperbolicznego z liczby równej 1. 1 a:= arcsinh(1);
69 69 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość cosinusa dla kąta równego jeden radian. 1 a:= cos(1);
70 70 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość cosinusa hiperbolicznego dla kąta równego jeden radian. 1 a:= cosh(1);
71 71 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość arcusa cosinusa z liczby równej 1. 1 a:= arccos(1);
72 72 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość arcusa cosinusa hiperbolicznego z liczby równej 1. 1 a:= arccosh(1);
73 73 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość tangensa dla kąta równego jeden radian. 1 a:= tan(1);
74 74 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość tangensa hiperbolicznego dla kąta równego jeden radian. 1 a:= tanh(1);
75 75 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość arcusa tangensa z liczby równej 1. 1 a:= arctan(1);
76 76 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość arcusa tangensa hiperbolicznego z liczby równej 1. 1 a:= arctanh(1);
77 77 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość arcusa tangensa z liczby równej 1/2 (arctan2). 1 a:= arctan2(1, 2);
78 78 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość cotangensa dla kąta równego jeden radian. 1 a:= cotan(1);
79 79 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość bezwzględną z liczby -1. 1 a:= abs(-1);
80 80 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość części całkowitej z liczby 2,8. 1 a:= int(2.8);
81 81 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość części ułamkowej z liczby 2,8. 1 a:= frac(2.8);
82 82 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość równą liczbie 2 do potęgi 10-tej (intpower). 1 a:= intpower(2, 10);
83 83 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość równą liczbie 2 do potęgi 0,5 (power). 1 a:= power(2, 0.5);
84 84 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość równą liczbie 2 do kwadratu (sqr). 1 a:= sqr(2);
85 85 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość równą pierwiastkowi kwadratowemu z liczby 4 (sqrt). 1 a:= sqrt(4);
86 86 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość równą długości przeciwprostokątnej w trójkącie prostokątnym o długości przyprostokątnych odpowiednio 3 i 4. 1 a:= hypot(3, 4);
87 87 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość równą funkcji "e" do kwadratu, gdzie liczna e=2,7182818 jest podstawą logarytmu naturalnego. 1 a:= exp(2);
88 88 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość równą logarytmowi naturalnemu z liczby 1. 1 a:= ln(1);
89 89 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość równą logarytmowi przy podstawie 2 z liczby 1 (log2). 1 a:= log2(1);
90 90 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość równą logarytmowi dziesiętnemu z liczby 1. 1 a:= log10(1);
91 91 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość równą logarytmowi przy podstawie 4 z liczby 1. 1 a:= logN(4, 1);
92 92 Instrukcja - zmiennej "a" (zmienna typu Real) przypisać wartość równą "Pi" (3.1415926535897932385). 1 a:= pi;
93 93 Instrukcja - uruchomić formatkę o nazwie "Form2". 1 Form2.Show;
94 94 Instrukcja - zamknąć formatkę o nazwie "Form2". 1 Form2.Close;
95 95 Instrukcja - wpisać w okno edycyjne o nazwie "Edit1" współrzędną położenia suwadła, w suwaku o nazwie "ScrollBar1" (wartość określająca położenie suwadła jest liczbą typu Integer, a tekst w oknie edycyjnym jest ciągiem znaków typu String). 1 Edit1.Text:= IntToStr(Scrollbar1.Position);
96 96 Instrukcja - wpisać w okno edycyjne o nazwie "Edit1" ciąg znaków przechowywany przez zmienną "a" (zmienna typu String) i tekst "[kg]". 1 Edit1.Text:= a + '[kg]';
97 97 Instrukcja - wpisać w okno edycyjne o nazwie "Edit1" ciąg znaków odpowiadający liczbie przypisanej zmiennej "a" (zmienna typu Integer) i tekst "[kg]". 1 Edit1.Text:= IntToStr(a) + '[kg]';
98 98 Instrukcja - przypisać zmiennej "n" wartość odpowiadającą liczbie wpisanej w oknie komponentu o nazwie "SpinEdit1". 1 n:= SpinEdit1.Value;
99 99 Instrukcja - przypisać zmiennej "n" (zmienna typu Integer) wartość określającą położenie suwadła w suwaku o nazwie "ScrollBar1", gdzie wartość określająca położenie suwadła jest liczbą typu Integer. 1 n:= Scrollbar1.Position;
100 100 Instrukcja - przypisać zmiennej "a" wartość sumy zmiennych "b" i "c" (wszystkie zmienne typu Real). 1 a:= b + c;
101 101 Instrukcja - przypisać zmiennej "a" wartość różnicy zmiennych "b" i "c" (wszystkie zmienne typu Real). 1 a:= b - c;
102 102 Instrukcja - przypisać zmiennej "a" wartość iloczynu zmiennych "b" i "c" (wszystkie zmienne typu Real). 1 a:= b * c;
103 103 Instrukcja - przypisać zmiennej "a" wartość ilorazu zmiennej "b" przez "c" (wszystkie zmienne typu Real). 1 a:= b / c;
104 104 Instrukcja - przypisać zmiennej "a" wartość dzielenia całkowitego zmiennej "b" przez "c" (wszystkie zmienne typu Integer). 1 a:= b div c;
105 105 Instrukcja - przypisać zmiennej "a" wartość reszty z dzielenia całkowitego zmiennej "b" przez "c" (wszystkie zmienne typu Integer). 1 a:= b mod c;
106 106 Instrukcja - przypisać zmiennej "a" wartość bezwzględną obliczoną z ilorazu iloczynu zmiennych "b" i "c" przez zmienną "d" (wszystkie zmienne typu Real). 1 a:= abs((b*c) /d);
107 107 Instrukcja - jeśli jednocześnie zachodzą zdarzenia: zmienna "a" jest równa 1, zmienna "b" jest większa od 1, zmienna "c" jest mniejsza od 2, zmienna "d" jest różna od 0, to zmiennej "e" przypisz wartość 3 (wszystkie zmienne są typy Real). 1 if (a=1) and (b>1) and (c<2) and (d<>0) then e:=3;
108 108 Instrukcja - jeśli zachodzi jedno ze zdarzeń: wartość zmiennej "a" jest większa lub równa 1, wartość zmiennej "b" jest mniejsza lub równa 1, to zmiennej "e" przypisz wartość 3 (wszystkie zmienne typu Real). 1 if (a>=1) or (b<=1) then e:=3;
109 109 Instrukcja - jeśli jednocześnie zachodzą zdarzenia: w "RadioGroup1" (panel z polami wyboru zależnego) wybrano opcję nr 1 i w "RadioGroup2" (panel z polami wyboru zależnego) wybrano opcję nr 2, to zmiennej "e" przypisz wartość 3 (zmienna typu Real). 1 if (RadioGroup1.Itemindex=0) and (RadioGroup2.Itemindex=1) then e:=3;
110 110 Instrukcja - jeśli w komponencie o nazwie "CheckBox1" (pole wyboru niezależnego) zaznaczone jest okienko wyboru, to zmiennej "e" przypisz wartość 3 (zmienna typu Real). 1 if CheckBox1.State=cbchecked then e:=3;
111 111 Instrukcja - jeśli w komponencie o nazwie "CheckBox1" (pole wyboru niezależnego) nie jest zaznaczone okienko wyboru, to zmiennej "e" przypisz wartość 3 (zmienna typu Real). 1 if CheckBox1.State=cbunchecked then e:=3;
112 112 Instrukcja - wykasować tekst zapisany w komponencie o nazwie "Memo1" (pole edycyjne wielowierszowe). 1 Memo1.Clear;
113 113 Instrukcja - zamienić liczbę całkowitą 8712 na tekst i wpisać go do zmiennej "a" (zmienna typu String). 1 a:=IntToStr(8712);
114 114 Instrukcja - zamienić tekst "8712" na liczbę i wpisać go do zmiennej "a" (zmienna typu Integer). 1 a:=StrToInt('8712');
115 115 Instrukcja - zamienić liczbę 776,655 na tekst i wpisać go do zmiennej "a" (zmienna typu String). 1 a:=FloatToStr(776.655);
116 116 Instrukcja - zamienić tekst "776.655" na liczbę i wpisać go do zmiennej "a" (zmienna typu Real). 1 a:=StrToFloat('776.655');
117 117 Instrukcja - zamienić kolor "zielony" na ciąg znaków i wpisać go do zmiennej "a" (zmienna typu String). 1 a:=ColorToString(clgreen);
118 118 Instrukcja - zamienić tekst "clgreen" na kolor i wpisać go do zmiennej "a" (zmienna typu Integer). 1 a:=StringToColor('clgreen');
119 119 Instrukcja - zamienić datę systemową na tekst i wpisać go do zmiennej "a" (zmienna typu String). 1 a:=DateToStr(Date);
120 120 Instrukcja - zamienić tekst "19-02-03" na datę i wpisać go do zmiennej "a" (zmienna typu TDate). 1 a:=StrToDate('19-02-03');
121 121 Instrukcja - zamienić czas systemowy na tekst i wpisać go do zmiennej "a" (zmienna typu String). 1 a:=TimeToStr(Time);
122 122 Instrukcja - zamienić tekst "16:45" na czas i wpisać go do zmiennej "a" (zmienna typu TTime). 1 a:=StrToTime('16:45');
123 123 Instrukcja - zamienić 45 stopni kątowych na radiany i wpisać wynik do zmiennej "a" (zmienna typu Real). 1 a:=DegToRad(45);
124 124 Instrukcja - zamienić 1 radian na stopnie kątowe i wpisać wynik do zmiennej "a" (zmienna typu Real). 1 a:=RadToDeg(1);
125 125 Instrukcja - zamienić liczbę zmiennoprzecinkową na tekst z dokładnością do 3 miejsc po przecinku (gdzie: "a"- zmienna typu rzeczywistego Real, "b"- zmienna typu łańcuchowego String). 1 Str(a:2:3, b);
126 126 W jakim bloku deklarujemy stałe? 1 const
127 127 W jakim bloku deklarujemy zmienne? 1 var
128 128 Instrukcja - zadeklarować stałą o nazwie "stawka" i przypisać jej wartość 0,19. 1 stawka = 0.19;
129 129 Instrukcja - zadeklarować zmienną "a" typu uniwersalnego. 1 a: Variant;
130 130 Instrukcja - zadeklarować zmienne "a" i "b" typu Integer. 1 a, b: Integer;
131 131 Które zmienne są typu całkowitego? 3 Byte Word String Real 5
132 132 Które zmienne są typu całkowitego? 3 String ShortInt SmallInt Real 8
133 133 Które zmienne są typu całkowitego? 3 Integer String Variant Cardinal 7
134 134 Które zmienne są typu całkowitego? 3 LongInt String Variant Longword 7
135 135 Instrukcja - zadeklarować zmienne "a" i "b" typu Real. 1 a, b: Real;
136 136 Które zmienne są typu rzeczywistego? 3 Real Single Double Currency 14
137 137 Które zmienne są typu rzeczywistego? 3 LongInt Extended Comp Longword 8
138 138 Które zmienne są typu znakowego? 3 ANSIChar WideChar Char String 11
139 139 Które zmienne są typu łańcuchowego? 3 ShortString WideChar String Char 6
140 140 Które zmienne są typu łańcuchowego? 3 AnsiString WideChar WideString Char 6
141 141 Instrukcja - zadeklarować zmienne "a" i "b" typu String. 1 a, b: String;
142 142 Które zmienne są typu logicznego? 3 Boolean WideChar ByteBool Bool 13
143 143 Które zmienne są typu logicznego? 3 Boolean WideChar LongBool WordBool 13
144 144 Instrukcja - zadeklarować tablicę jednowymiarową o nazwie "tablica" o pięciu komórkach typu Integer (adresy komórek od 1 do 5). 1 tablica=array[1..5] of Integer;
145 145 Instrukcja - zadeklarować tablicę dwuwymiarową o nazwie "tablica" o 25 komórkach typu Real (adresy komórek: wymiar pierwszy od 1 do 5, wymiar drugi od 1 do 5). 1 tablica=array[1..5, 1..5] of Real;
146 146 Wpisz operator przypisania? 1 :=
147 147 Wpisz operator arytmetyczny dodawania? 1 +
148 148 Wpisz operator arytmetyczny odejmowania? 1 -
149 149 Wpisz operator arytmetyczny mnożenia? 1 *
150 150 Wpisz operator arytmetyczny dzielenia? 1 /
151 151 Wpisz operator arytmetyczny dzielenia całkowitego? 1 div
152 152 Wpisz operator arytmetyczny reszty z dzielenia? 1 mod
153 153 Wpisz operator bitowy negacji? 1 not
154 154 Wpisz operator bitowy koniunkcji? 1 and
155 155 Wpisz operator bitowy alternatywy? 1 or
156 156 Wpisz operator bitowy różnicy systemowej? 1 xor
157 157 Wpisz operator relacji - równy? 1 =
158 158 Wpisz operator relacji - nierówny? 1 <>
159 159 Wpisz operator relacji - mniejszy? 1 <
160 160 Wpisz operator relacji - większy? 1 >
161 161 Wpisz operator relacji - mniejszy lub równy? 1 <=
162 162 Wpisz operator relacji - większy lub równy? 1 >=
163 163 Jaki operator ma najwyższy priorytet? 1 not
164 164 Instrukcja - jeśli zmienna "a" jest większa od zmiennej "b" to przypisz zmiennej "c" wartość 4, a jeśli nie to wartość 3 (wszystkie zmienne są typu Integer). 1 if a>b then c:= 4 else c:=3;
165 165 Z poniższej listy wybierz funkcję warunkową. 2 If .. then .. else For .. do While .. do Repeat .. until 1
166 166 Z poniższej listy wybierz pętlę wykonującą instrukcje podaną ilość razy. 2 If .. then .. else For .. do While .. do Repeat .. until 2
167 167 Z poniższej listy wybierz pętlę wykonującą instrukcje do momentu, kiedy warunek zostanie spełniony (warunek jest sprawdzany przed wykonaniem instrukcji). 2 If .. then .. else For .. do While .. do Repeat .. until 3
168 168 Z poniższej listy wybierz pętlę wykonującą instrukcje do momentu, kiedy warunek zostanie spełniony (warunek jest sprawdzany po wykonaniu instrukcji). 2 If .. then .. else For .. do While .. do Repeat .. until 4

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TECHNOLOGIA INFORMATYCZNA » PYTANIA NA EGZAMIN

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


wyświetlaj tu swoją reklamę za darmo oraz promuj się w katalogu

TestHub.pl - opinie, testy, oceny

Forum ludzi studiujących MiBM na UWM